mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Back to basics!

Kategori: Träning MMA/Boxning/Brottning

Tjeeenaaa!!
 
Var ett tag sen sist, har känt lite i halsen under veckan som var så tog det lungt med träningen. Tog det lungt i fredags och lördags också även fast det kändes bra. Men idag så tränade jag MMA, grymt kul! Börjar bli taggad inför KM:et i submission wrestling som är den 15:e december. :D
 
Har haft lite problem med halsen (halsont som kommer och går) under hösten men var hos läkaren och dom kunde inte se något konstigt, utan föreslog vila tills de kändes bra... Men då började jag fundera och analysera mig själv om jag kunde så några skillnader jämfört mot ca 2 månader tillbaka när jag var helt frisk och var som starkast jämfört mot nu.
 
Några klara skillnader jag kunde se var:
 
* Sömnen - Sömnen i sig är inte sämre när jag väl sover men den är mindre, har kommit in i en ond cirkel där jag är uppe för sent på kvällarna innan jag går och lägger mig. Vilket i sin tur leder till punkt 2.
 
* Frukost - Eftersom jag är uppe för länge så har det blivit att jag sover in dom 20 minuterna det tar att äta frukost eller så hinner jag bara äta några skedar gröt vilket är för lite!
 
* Funderingar - Har funderat väldigt mycket på senaste tiden (inte haft så mycket annat för mig när jag vart sjuk och inte kunnat träna antar jag), vad jag vill göra efter skolan, vill jag sattsa på MMA eller crossfit? eller ska jag börja spela fotboll igen? Ska jag jobba, ska jag resa? Inte fan vet jag! Men alla dom här olika tankarna har gjort att jag känt mig distraherad när jag tränar...
 
Men jag tror att om jag löser punkt 1 och 2 så kommer jag ha lättare att hålla mig frisk, jag har iallafall gjort mitt bästa för att ta hand om min kropp. Vilket är väldigt viktigt när jag utsätter den för hård träning. Samtidigt så tror jag att när jag kan hålla mig frisk så kommer träningen rulla på igen och då behöver jag inte fundera så mycket för då kommer motivationen av sig själv.
 
Så nu blir det som sagt att fokusera på att sköta kost och sömn ( och träningen såklart) för att kroppen ska få dom bästa förutsättningarna för att kunna bli stor och stark och samtidigt hålla sig frisk.
 
 
Så får det bli nu!!!
 
 
 
 
Nu blir det att äta och efter det sooova!! Hörs i morgon // Gustav
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: