mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Träning, träning, träning..

Kategori: Styrketräning

Tjenare
 
Internet är lite halvsegt hemma och fungerar lite som det vill. Så passar på att uppdatera om gårdagen nu när jag är i skolan.
 
På morgonen så var det idrottslektion som jag höll i för 2orna och 3orna. Dom fick testa på lite brottning. Körde i stort sett liknande upplägg som förra veckan.
 
Passet såg ut såhär i stora drag:
Körde ganska lång uppvärmning med dom sedan så körde vi lite uppmjukningsövningar. Efter det så fick dom testa på att brottas lite och jag gick igenom lite vad dom skulle tänka på när dom hamnade i olika situationer. Efter det så körde vi lite parövningar med fokus på bålstyrka. (situps i famnen och lyft bland annat)
 
Efter det så körde vi lite rörlighets/smidighets övningar med kullerbyttor (olika varanter), hjulningar, stå/gå på händer, bearcrawl, skottkärra (olika varaianter) och en special magövning som jag kallar "balder".
 
Vi avslutade med plankan i 2 minuter och sedan körde vi avslappning + stretch.
 
Kändes bättre att hålla pass den här veckan (för min egen del). Kändes som man hade lite mer koll på läget om vad man skulle hinna och vad eleverna klarade av. Att undervisa och att hålla pass är nog något man växer in i vart efter. Riktigt kul är det iallafall.
 
 
 
På kvällen var det dags för styrketräning, så med träningsvärk i underarmarna och en trötthetskänsla i axlarna (sedan KM:et på lördagen) åkte jag ner till gymmet för att köra ett överkroppspass.
 
Bänkpress 4x6 105kg
Situps med vikt på pannan 4x6 25kg
Chins 4x6 7.5 kg extra.
Dips 4x6 30kg extra.
Omvändbänkpress 4x6 80kg
Axelpress med hantlar 4x6st/hand 30 kg
+ två hantelövningar jag inte kan förklara. Ska ta bild eller filma dom sen så ni får se!
 
Passet kändes ganska bra, men bänken,chinsen och omvända bänken kändes extra tunga på grund av träningsvärken i underarmarna.
 
Idag ska jag ut och löpa en sväng sedan ska jag köra lite boxning på kvällen. (hemma i garaget).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: