mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Träning & god mat

Kategori: Träning MMA/Boxning/Brottning

Tjeenare
 
Det blev träning med brorsan i Arboga idag med. Vi körde lång uppvärmning med dynamisk/funktionell rörlighet och olika brottar grejjer så som att rulla nacken. Uppvärmningen tog ca 15-20min.
 
Efter det så körde vi 4 stycken 5 minuters ronder med MMA, men vi startade på backen och markerade bara slagen i ansiktet med öppen hand och slagen mot kroppen var också bara för att markera.
 
Rond 1 jag började på rygg och skulle försvara mig/ta mig därifrån/ försöka avsluta matchen därifrån medans Kalle (min bror) var i överläge.
 
Rond 2 så var det ombytta positioner.
 
Rond 3 startade vi med att jag stog i parterr med huvudet mot Kalle (skulle likna ett misslyckat dyk) och kalle hade sina händer på min rygg och därifrån startade matchen. Kalles mål var att försöka strypa ut mig eller göra något liknande för att avsuta matchen och min uppgift var att hindra alla hans försök.
 
Rond 4 så var det ombytta roller.
 
Efter det så var det 3 stycken stationer, som man fick dela upp/göra i vilken ordning man ville.. Bara det blev gjort helt enkelt!  
 
Station 1 var 6 stycken repklättringar från sittande och man klättrar bara med armarna.
 
In action!
 
 
Station 2 var 40st kryss på dockan
 
 
Station 3 - 4x10 fötterna till stången.
 
Det här var ett riktigt bra pass, mma:n/ brottningen gick riktigt bra. Kändes som att jag tog ett litet kliv framåt idag! Skönt :)
Var riktigt länge sedan jag klättrade i repen och det gick riktigt tungt men jag klarade det! Kasten kändes bra och fötterna till stången var lätta.
 
När passet var klart så åkte vi till västerås och åt på Jensens böfhus och det satt fint i kistan.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: