mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Tisdags träning!

Kategori: Styrketräning

Vaknade i morse och kände att jag hade lite träningsvärk men den var inte så saftig, men ju längre dagen gick så kom allt mer träningsvärk smygandes. Framför allt i triceps, gissar på att den liggande tricepspressen från gårdagens pass har något med det att göra. Brukar inte köra den så ofta, men den är bra!  
 
Så inför dagens pass så var jag inte alls taggad,  körde ett lite lättare pass så körde bara:
 
Uppvärmning
Marklyft - jobbade mig upp till matchvikten som var 170 kg och körde 4 set med 6 repetitioner per set på det.
Fötterna till stången 4x10
Stretch med gummiband. Stretchade rumpan,  benen (baksida,framsida) och så avlastade jag ryggen med hjälp av gummibandet.
 
Var ett OK pass, men inte mer. Kom aldrig igång riktigt kändes det som och det är inte det lättatste att försöka ta i utan fullt fokus...
 
Blir hyffsat lungt på träningsfronten nu fram tills på lördag då det är klubbmästerskap i SW (brottning med lås och strypningar typ) TAGGAA!!!
 
 
 
 
// Gustav Karlbom
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: