mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Skönt med jullov!

Kategori: Styrketräning

Mitt lov har hittills bestått av träning & julmat men nu framöver blir det bara träning och "vanlig" mat.
 
Kan börja med att skriva om gårdagens pass, det utfördes i Arboga tillsammans med brorsan.
Överkropp stog på schemat och passet såg ut såhär för mig:
 
Skriver bara ut arbetsseten/vikten. EJ uppvärmningarna och stegringarna till arbetsvikten på varje övning.
4x6 = 4 set, med 6 repetitioner varje set. Skriver alltid seten först sen antalet repetitioner varje set. (bara så ni vet)
 
Drag till hakan 4x6  50kg
Situps med vikt på pannan 4x6 20kg
Bänkpress 4x6 - Set 1 & 2: 102.5kg, set 3: 105 kg, set 4: 107.5 kg.
Chins (ingen extra vikt) 4x8
Dips (utan extra vikt) 3x20
Omvänd bänkpress 4x6 Set 1 & 2: 80 kg, set 3: 82.5kg, set 4: 85kg.
+ Tre hantelövningar, bland annat hantelpress.   
 
Kände mig lite halvseg när jag värmde upp och när jag kom till bänken så kände jag att 102.5kg får räcka idag (kändes tungt).. Men efter 2 set så kom jag igång och kände mig starkare än vanligt så kunde öka lite dom sista 2 seten. 107.5 kg kändes riktigt lätt faktiskt, lättare än dom 3 första seten så det är bra!
 
Kunde även öka lite sista seten på omvända bänken.
 
Trots segheten så blev det ett riktigt bra pass där jag kände att styrkan fanns.
 
 
Dagens pass
 
Återigen så var jag tillbaka i Arboga för ett pass med brorsan, bålen & benen skulle få sig en genomkörare.
 
Jag körde
 
Marklyft 4x6 - 170kg
Tyson (maskin magövning) 4x6 - vet inte vikten
Situps med vridning 4x6
Upphopp på boxar
 
 
Vet inte vikten på tyson eller höjden på boxarna, men det var inte jätte högt. Men tillräckligt för att träna explosiva hopp.
Var ett ganska lungt pass eftersom jag och Kalle ska ha test på lördag där vi maxar i vissa övningar. Så idag ville jag mest känna på marklyften så dom kändes bra och det gjorde dom.
Nu blir det vila torsdag och fredag så jag är utvilad inför testet. Vilka övningar vi ska ha test på kan jag skriva om i ett inlägg i morgon eller på fredag.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: