mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Sjukt besviken..

Kategori: Styrketräning

Tjeenaaa...
 
Igår var det test, det gick så jäkla dåligt. Kände mig lojj och kunde fan inte ta i. Visst jag hade ökat i alla övningar sedan förra testet men det var så lite så jag hade knappt behövt tränat för att öka så lite.
 
Så här gick det:
 
Bänkpress 127.5 kg
Frivändningar 105 kg (Typ styrkefrivändning för jag är stel..)
Marklyft 205 kg
Omvändbänkpress 102.5 kg
Knäböj 160 kg
Dips 28 st
Chins 21 st
Fötterna till stången 26 st
Lyft på dockan 51 st
 
Det var helt enkelt inte min dag igår, kändes som allt gick stolpe ut. Utan att ens försökt att maxa så har jag nästan vart uppe på liknande vikter/reps på träning men igår så gick det bara inte.
 
Känner mig så jäkla besviken på mig själv, för jag har ändå tränat nästan 6 månader sen förra testet. Men jag har haft vissa hinder och avvikelser under dom 6 månaderna. Jag har haft problem med ryggen så jag inte körde något marklyft på 2 månader nästan. Jag hade en period där jag inte följde min planering och körde crossfit i ca 6 veckor istället. Det är nu sista månaden jag har varit tillbaka och kört efter schemat jag hade. Jag antar väl att det är därför resultaten inte har kommit som jag velat. Men ändå för 6 månader sedan så hade jag 202.5 som max i marklyft, nu lyfte jag 205kg utan några större problem sen var det bara stopp. 2.5 kg vikökning på 6 månader får mig nästan att börja gråta.... haha.
 
För jag tränar på bra mycket tyngre vikter nu i marklyftet än inför förra testet ändå lyfter jag i stort sett lika mycket nu...
 
Nej fy fan.. nu blir det att bryta ihop och komma igen.
 
Det var bara en övning jag klarade mina mål på och det var lyft på dockan där jag gjorde 51 st (50 som mål) vilket var 16 st fler än förra testet. Så det är det enda bra jag tar med mig från testet.
 
 
Kommer att skriva ett inlägg om hur året 2012 har vart och hur min framtida träning kommer att se ut. Det väntas bland annat en viktnedgång under januari samt fullt fokus på MMA inför Thailandsresan. Inte så mycket gym. Får se om jag hinner skriva om det i morgon!  
 
Säger gott nytt år nu om jag inte skriver något i morgon!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Jag tycker din hemsida är mycket välskriven och bra
    fina beskivningar av projekt och genomförande
    Det ska bli mycket spännande att föjla ditt
    Thailands projekt ang ditt träningstest kan jag ju bara säga att resultaten på dessa är inte dåliga utan rättare sagt mycket mycket bra
    På den tiden jag tränade lite (ca 40 år sedan) fanns det ett synsätt att man i bland skulle vila sig i form
    dvs tid för återhämtning jag vet inte hur det är med den metoden i dag?
    Vi önskar Gott Nytt År från Julita
    Hans och Brith
    PS Hälsa familjen

    Svar: Tjeenare! Tack så mycket, kul att höra.
    jodå resultaten är okej, men det ska bli bättre under 2013.
    Den gäller än idag, musklerna måste få en chans att att återhämta sig så vilan och kosten är lika viktig som själva träningen.
    Dom hälsar tillbaka. Gott nytt år till er också från oss i Fiskarbacken. // Gustav
    Gustav Karlbom

    2012-12-31 | 16:38:16

Kommentera inlägget här: