mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Ny vecka!

Kategori: Idrott i skolan

Idag är det måndag igen, snart är det helg .. veckorna går riktigt fort nu men det är bra för då är det snart jullov.
 
Jag kom nyss hem från skolan, hade som vanligt bara idrott.. vi var i brottarlokalen och passet såg mer eller mindre ut som förra veckan.
 
Passet i stora drag
Uppvärmning.
Stretch/töjning
Fokus på att stå på händer.
Lite parövningar med fokus på rörlighets/styrka bland annat, skottkärra, kullerbyttor, spänst/upphopp.
Styrka, med fokus på bålen. Vi körde blandannat olika plankan varianter och situps varianter.
 
Filmade lite från passet, men det får ni se i ett längre klipp i slutet av veckan med filmer från hela veckan. Istället får ni en bild från brottarlokalen där vi hade idrott.
 
Nu ska jag ta det lungt sen ikväll blir det styrketräning.
 
 
 
 
// Gustav
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: