mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Marknadsundersökning!

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

I min marknadsundersökning så ville jag se vad personer var intresserade av att läsa på en träningsblogg och om dom överhuvudtaget kunde tänka sig att läsa en träningsblogg.
 
Jag gjorde först en liten muntlig undersökning på mitt gym medans jag var där och tränade, jag frågade 10 personer och alla var killar i åldern 15-22 år. Frågorna var:
 

1. Läser du någon träningsblogg? 5 ja, 3 stycken ibland och 2 nej.

2. Varför läser du en träningsblogg? Där svarade dom som läste en blogg att det var för att få inspiration.

3. Skulle du kunna tänka dig att läsa en inspirerande träningsblogg? Där svarade 8 ja och 2 nej.

4. Vad för träning vill du läsa om? Alla svarade en blandning av allt jag håller på med, MMA,styrketräning, crossfit, konditionsträning mm.

5. Ska den innehålla bilder och filmer? Där svarade alla JA, annars blir det tråkigt.

 

Jag passade även på att göra en undersökning på facebook, där jag bjöd in ca 50 personer till min undersökning men tyvärr så är det inte så många som har svarat på frågorna. Dom flesta som svarade var både killar och tjejer i åldrarna 16-30 år.

Jag använde samma frågor som i första undersökningen på gymmet men jag hade men olika svars alternativ här.

1. Läser du någon träningsblogg?

Ja -  1 person

Ibland - 5 personer

Nej - 3 personer

 

2. Varför läser du en träningsblogg?

För att få inspiration och se hur andra tränar - 3 personer

Jag läser ingen träningsblogg - 3 personer

Jag har inget bättre för mig - 3 personer

 

3. Skulle du kunna tänka dig att läsa en inspirerande träningsblogg?

Ja - 3 personer

Kanske, om den handlar om saker som intresserar mig - 7 personer

Nej - 1 person

 

4. Vad för träning vill du läsa om?

En blandning av alla alternativ -  11 personer

Styrketräning - 1 person

Crossfit - 1 person

MMA - 0 personer

Konditionsträning - 0 personer

 

5. Ska den innehålla bilder och filmer om min träning?

Ja, mycket bilder/klipp/videobloggar - 12 personer

Nej, roligare med texter - 0 personer

 

 
Vill ni att jag ska göra instruktionsklipp där jag lär er olika saker? Så som att gå på händer, marklyftsteknik, jonglera med mera.
 
Ja det vore bra.- 11 personer
 
Nej, kan allt redan - 1 person
 
 
Lite synd att det inte var så många som svarade, är det någon som läser den här bloggen och känner för att svara på frågorna så kan ni göra det i en kommentar! Men jag har iallafall fått en uppfattning om vad folk vill läsa och se på min blogg.
 
På dagens lektion ska jag fortsätta jobba med min affärsplan..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: