mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Lördagsträning!

Kategori: Träning MMA/Boxning/Brottning

Idag på förmiddan så har jag vart i arboga och tränat med min bror. Vi körde en lång uppvärmning där vi körde igenom hela kroppen och blev ordentligt varma. Efter det körde vi några ronder brottning, efter det några ronder boxning. Varje rond i brottningen och boxningen fokuserade vi på olika saker tillexempel dyk, skära av ringen, fotarbete. Vi tränade också på muay thai klinch för att hitta balansen i den och se hur man kunde styra den andra samtidigt som man fick in ett knä eller slog ett slag.
 
Efter det var det 2 stationer. 3 varv på dom stationerna med 1 min på varje.
 
Station 1 var att trä (man håller i ett spänt gummiband och slår grepp, indyk,armdrag mm) med ett gummiband som var fäst i ett dörr handtag, station 2 var att slå krokar på tjockmatta.
 
Efter det körde vi olika lyft på varandra bland annat omvänt och smidje.. man ska helt enkelt lyfta den andra från parterr (den andra står på alla fyra) upp så man står rakt upp. Detta görs från olika positioner och med olika armkopplingar av den som lyfter.
 
Mellan dom olika lyften körde vi situps i famnen. Sen han vi inge mer för idag.
 
 
 
Dagens utrustning!
 
Imorgon blir det nog träning i arboga igen, det är inte helt bestämt. Vi får se hur de blir.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: