mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Ingen träning.

Kategori: Allmänt

Tjeena..
 
Ingen träning igår för jag hade så jäkla ont i stortån (efter en liten vurpa med crossen) och idag hade jag lika ont så åkte in på magnetröntgen för att kolla så inget var brutet men det var det inte som tur var. 
 
Så nu blir det att ta det lungt och göra den träningen som funkar tills tån känns bra, just nu kan jag inte gå helt normalt, kan inte lägga något tryck på stortån..
 
Men men, imorgon är det bänkpress som står på schemat! Ska nog köra pyramid i morgon på bänken, vilket innebär att man kör 10-8-6-4-2-1 repetitioner, alltså 10 stycken på lämplig vikt, sedan 8 stycken på en tyngre vikt osv tills man jobbat sig upp till en tung 1a, då går man hela vägen tillbaka, så då gör man 1-2-4-6-8-10 repetitioner sen är det klart. Tanken är att du ska köra samma vikt på dom olika repetitioner när du kör "vägen tillbaka" från en tung 1a som du gjorde när du körde ner till en tung 1a. Så körde du en 4a på 110 kg på vägen ner till ettan så ska du köra på den vikten när du kommer till 4an igen. Det blir tungt, men bra!
 
 
// Gustav

Kommentarer


Kommentera inlägget här: