mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Imorgon är det test!

Kategori: Styrketräning

Imorgon är det dags för styrketest tillsammans med brorsan. Vi brukar ha tester ca 2-4 ggr per år, för att se hur vi ligger till och utvecklas helt enkelt.
 
När vi har test så testar vi vad vi har för max ( 1rm max, alltså hur mycket vi tar i ett maxlyft) i följande övningar.
 
* Bänkpress
* Frivändning
* Marklyft
* Omvändbänkpress
* Knäböj
 
Samt max antal repetitioner på följande övningar
 
* Dips
* Chins
* Fötterna till stången
* Lyft på brottardockan
 
Ska bli spännande att se hur det går i morgon. Senast vi hade test var för 6 månader sedan och jag vet att jag blivit starkare och gått framåt i många övningar men jag tror tyvärr inte att det är så mycket som jag hade som mål..
 
Men det visar sig i morgon, jag kommer göra mitt bästa iallafall.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: