mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Idrottslektion!

Kategori: Allmänt

Tjaaaa
 
Har egentligen sovmorgon idag, men Helena (idrottsläraren) undrade om jag kunde hålla i en idrottslektion för våra idrottsettor där jag körde lite brottarfys/brottning med dom. Självklart kunde jag det!
 
Så idag var det dags, körde ganska lång uppvärmning med dom sedan så körde vi lite uppmjukningsövningar. Efter det så fick dom testa på att brottas lite och jag gick igenom lite vad dom skulle tänka på när dom hamnade i olika situationer. Efter det så körde vi lite parövningar med fokus på bålstyrka. (situps i famnen och lyft bland annat)
 
Efter det så körde vi lite rörlighets/smidighets övningar med kullerbyttor (olika varanter), hjulningar, stå/gå på händer, bearcrawl, skottkärra (olika varaianter) och en special magövning som jag kallar "balder".
 
Vi avslutade med lite gemensamma burpees där alla körde samtidigt i en ring och efter det körde vi situps. När det var gjort så stretchade vi lite, blandannat nacken eftersom dom fick köra lite nackträning också och det är dom nog inte så vana med!
 
Tror dom tyckte det var ett roligt pass! Jag tyckte det var lite svårt att veta vilken nivå man kunde lägga träningen på men jag körde ganska basic med några utmaningar så jag tror det blev bra! Dom var iallafall duktiga :)
 
Eftersom jag inte är van att planera för en hel klass så var det svårt att veta hur lång tid allt skulle ta, men jag fick med det jag hade planerat i första hand. Dom andra grejerna som jag hade med som reservövningar får man spara till ett annat pass istället!
 
Skulle lätt kunna tänka mig att bli idrottlärare, riktigt roligt! :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: