mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Härligt bål & benpass

Kategori: Styrketräning

Idag var det bål och ben på schemat. Passet kändes riktigt bra, inga personbästan men jag kände mig stark och bra så nästa vecka blir det nog att öka lite!

Passet såg ut som följande (självklart värmer jag upp och ökar upp till matchvikterna, som är det jag skriver nedanför) :
Marklyft 4x6 - 170 kg
Situps med vikt på pannan 4x6 - 25kg
Knäböj teknik 6x6 - 60-100kg ( varierade per set)
Fötterna till stången 4x10
Stången i hörnet/joystick 4x6 per sida 27.5 kg
Utfallssteg med vridning 4x6 per ben - 20kg
Situps med vridning 4x6 per sida - 20 kg

Har haft problem med nacken förut och då har jag inte kunnat köra knäböj! Men nu är det mycket bättre så nu kör jag det lite lätt igen, kommer köra det lätt och öka sakta så det inte blir några bakslag.

Känner redan nu att det kommer bli tufft att ta sig upp ur sängen i morgon... Men det blir morgondagens bekymmer. // Gustav

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: